Nou Barris se suma a la celebració dels 20 anys d'innovació digital al costat del Mobile World Congress
5 de març de 2026
Per apropar aquesta trajectòria a la ciutadania, l'Ajuntament de Barcelona, en col·laboració amb la Fundació Mobile World Capital Barcelona, impulsa l''Espai Connecta', que recorrerà els deu districtes de la ciutat amb una exposició itinerant i activitats obertes i gratuïtes.
L'exposició 'Barcelona i el MWC, vint anys d'innovació' repassa aquesta evolució a través d'un relat que connecta tecnologia i vida quotidiana: com ens movem, com treballem, com aprenem, com ens comuniquem o com participem en la vida comunitària.
Nou Barris se suma a l'efemèride
La mostra s'ha inaugurat al Centre Cívic Convent de Sant Agustí i durant les properes setmanes es mourà per tots els districtes. A Nou Barris en podrem gaudir del 2 al 6 de març a la primera planta del Cibernàrium, al Parc Tecnològic de Barcelona Activa, de 8 a 20 hores.
No serà aquest, però, l'únic acte a Nou Barris. El 4 de març tindrem sessió doble. D'una banda, la conferència sobre 'Indústria 4.0 i fabricació additiva' que es farà a les 9.30 hores a l'Ateneu de Fabricació Ciutat Meridiana i que servirà per presentar el nou programa en empresa, emprenedoria i ocupació. L'acte també permetrà donar a conèixer la possibilitat d'oferir sessions de consultoria gratuïta per a empreses interessades i comptarà amb una visita guiada a l'equipament.
I a les 18 hores, l'auditori del Parc Tecnològic acollirà la xerrada 'Passió i missió, emprendre en el camp de la IA' amb Elisenda Bou-Balust i Alberto Vila, que se centrarà en aspectes com ara les vocacions, les decisions i els reptes a l'hora d'emprendre, i ens farà reflexionar sobre com la tecnologia pot esdevenir una eina per construir un món més just i promoure un impacte positiu. Cal inscripció prèvia aquí.
Una història compartida entre ciutat i innovació
L'arribada del MWC no va ser un fet aïllat, sinó el resultat d'un procés iniciat dècades abans. Des de la Barcelona olímpica fins a la consolidació del districte 22@, la creació de la Fundació Mobile World Capital Barcelona, el 4YFN o l'Smart City Expo World Congress, la ciutat ha apostat de manera sostinguda per la innovació, les infraestructures digitals i la projecció internacional.
Durant aquests vint anys, Barcelona ha integrat tecnologies com el 4G, el 5G, el núvol, el big data i la intel·ligència artificial en àmbits com la mobilitat, la gestió energètica, els serveis públics o la participació ciutadana. Iniciatives com la xarxa Wi-Fi pública, el desplegament de fibra òptica municipal, els ateneus de fabricació, la plataforma Decidim o els projectes vinculats a la ciutat intel·ligent han consolidat un model de desenvolupament digital orientat al bé comú.
Avui, Barcelona es projecta com una capital de l'humanisme digital: una ciutat que utilitza la tecnologia per millorar la qualitat de vida, reforçar la cohesió social i generar noves oportunitats de talent i activitat econòmica.
Més que un congrés
El 20è aniversari del MWC no és només una efemèride. És l'oportunitat de compartir amb la ciutadania com la innovació digital ha transformat Barcelona i com la ciutat vol continuar avançant cap a un model tecnològic responsable, inclusiu i orientat a les persones.
El MWC actua com una finestra al futur, però el protagonisme continua sent de Barcelona i de la seva gent: del talent que s'hi forma, de les empreses que hi creixen i de la ciutadania que viu i participa en aquesta transformació.










